Developmental Coördination Disorder (DCD)

Van theorie naar praktijk

 

Ongeveer vijf procent van de kinderen heeft DCD. Maar wat is DCD precies? En hoe kan je hiermee omgaan in de groep? Wil je weten hoe je kinderen met DCD kan herkennen en hoe je hiermee om kan gaan tijdens de les? Dan is deze cursus echt iets voor jou!

WAT

In deze training van ongeveer 3 uur leer je via een combinatie van theorie en praktijk hoe je DCD kunt herkennen en wat je als leerkracht kunt doen om deze kinderen toch mee te laten komen tijdens de les. Daarnaast wordt er specifiek stil gestaan bij het (motorisch) zelfbeeld van kinderen. Deze is bij veel kinderen met DCD laag. Naast de informatie over DCD leer je daarom tips en trucs om het zelfbeeld van kinderen positief te simuleren!

DOELEN

Na de training weet je:

PRAKTISCH

Deze training kan als schoolteam ingekocht worden, bijvoorbeeld voor een teamvergadering of een studiedag. De training kan indien gewenst op maat gemaakt worden. Zowel in tijd als inhoud.
Ook een aantal leerkrachten met interesse kunnen aangemeld worden. Dan wordt er gekeken of het mogelijk is om twee scholen bij elkaar te voegen.
Voor meer informatie, overleg of een offerte: Stuur een email naar info.kans@gewoonspeciaal.com of bel 030 – 692 52 55.

Tevens is het mogelijk om individueel voor deze training in te schrijven. Ben je als leerkracht of vakdocent gym geïnteresseerd, dan kan je je via deze link inschrijven:

Individueel inschrijven

Deze workshop vindt plaats op:

De training gaat door bij minimaal 5 en maximaal 15 deelnemers.

LOCATIE

KANS trainingslocatie, Bilthoven

KOSTEN

Schoolteam: afhankelijk van aantal deelnemers. Individueel: € 165,-

VOOR WIE

Leerkrachten en vakdocenten gym

TRAINER

Johannes Noordstar is kinderoefentherapeut, pedagoog en klinisch gezondheidswetenschapper. Hij werkt als docent aan de Hogeschool Utrecht (opleidingen (kinder)oefentherapie en fysiotherapie). Daarnaast werkt hij in een praktijk voor kinder- oefentherapie. Hij heeft zich de laatste jaren met name gespeci- aliseerd in kinderen met DCD en het (motorisch) zelfbeeld. Zijn promotieonderzoek ging over de ontwikkeling van, en associaties tussen, het motorisch functioneren, het (motorisch) zelfbeeld en de fysieke activiteit bij normaal ontwikkelende kinderen en kinderen met DCD.